fredag 9 september 2016

info vecka 37

Hej!

Veckans skolarbete:
mån: teater mellan ca 10-13.00
tis: no test, evolutionsteorin, utgå fr texter med feedback
ons: matteläxa ett papper om negativa tal
tors: fra: läsa text flytande, eng: 2 texter + wb s.74-75 med uppgifterna på papper och grammar 8
fre: sv boken på västfronten intet nytt


Det har visat sej att det går löss på skolan och för att förhindra spridning så var extra försiktiga och tänk er för innan ni lånar varandras mössa eller sitter tätt ihop med huvudena...! Köp luskam och gå igenom håret!


På måndag 12/9 ska alla 9or på teater och blir borta mellan kl 10-
   ca 13.00. De äter lunch när de kommer tillbaka till skolan, om de inte anmält att de får äta på stan. Lektionerna börjar igen med teknik kl 13.40.


Vi avslutar detta veckobrev med ett sista brev från Anneli och önskar er en skön helg,
 hälsar Elisabeth och Kamilla


Till elever och vårdnadshavare för elever på Lillåns skola 7-9

 

Jag har erbjudits, och tackat ja till, en ny rektorstjänst på Adolfsbergsskolan 7-9. Jag kommer att tillträda den nya tjänsten den 12 september och lämnar därmed tjänsten som rektor på Lillåns skola 7-9.

Under hösten kommer Per Hagström att vara tillförordnad rektor. Senast i januari 2017 ska en ny rektor vara på plats. 

Jag har varit verksam på skolan i 18 år, så det är inte utan känslor och med visst vemod jag lämnar skolan. Jag kommer att sakna alla goa ungdomar, engagerade föräldrar och duktiga medarbetare. Jag vill tacka alla elever och föräldrar för de år som jag har fått arbeta tillsammans med er, mer eller mindre direkt, och önskar alla ett varmt lycka till i fortsättningen.

 

 

Vänliga hälsningar

Anneli Widestrand

 

 

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar