torsdag 8 januari 2015

Hej och god fortsättning på det nya året!

Under höstterminen har jag sagt flera gånger att det kommer att ta tid innan jag känner mig redo för att blogga. Nu är det dags och det här är mitt andra inlägg idag.

Jag hade individuella samtal relaterat till kunskapskraven med varje elev i slutet av terminen. I stort var vi överens, vilket kändes bra. Innan vi skildes fick de i uppdrag att under lovet läsa minst en bok, som vi sedan skulle skriva om och presentera när vi kom tillbaka. Idag har vi repeterat och läst om hur man håller ett föredrag på bästa sätt. De fick också en strukturerad beskrivning om vad bokpresentationen ska innehålla, vilken vi läste tillsammans. Efter det började alla, som hade läst en bok, att arbeta med presentationen. De som inte hade läst, fick i uppdrag att komma på något annat att presentera. I morgon ska texten bli klar. under helgen ska de provpresentera för er och på månag ska alla redogöra för sina böcker.
1,5 till 2 minuter /elev.

Nästa vecka är planeringen klar för terminen och den samt allt annat av vikt finns i deras gula skrivbok. Be att få titta i den mellan varven och prata om vad vi gör på svenskan.

Jag återkommer med mer information kring vårt arbete senare.

Hälsningar Elisabeth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar